مرتضی طلایی: رویانیان باید تنبیه شود

یزدفردا"نایب رییس شورای شهر تهران گفت: حقوق مردم توسط رویانیان به تمسخر گرفته شد و ایشان یكطرفه و بدون اینكه جوابی داشته باشد همه چیز را زیر سوال برد..سازمان بازرسی كل كشور باید یك طرف را به دلیل آمارهای اشتباه تنبیه كند ، به این مسایل و سیاسی كردن آنها نیز باید خاتمه داد .

رویانیان رئیس ستاد مدیریت ،حمل و نقل و سوخت كشور طی روزهای اخیر به جای حل كردن مشكلات مربوط به اعتبارات متروی تهران ، مسائل اخیر را سیاسی دانسته و با پاك كردن صورت مساله و اصل قضیه كه كم كاری دولت در پرداخت یارانه و بودجه ها بوده ، مسائل غیر واقعی و بی ارتباطی را در رسانه ملی و سایر رسانه ها مطرح كرده است ،به دنبال این اظهارات نائب رئیس شورای شهر تهران در جلسه علن یامروز شورای شهر تهران نسبت به نطق این مقام دولتی دررسانه انتقاداتی را مطرح كرده است .

نائب رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به برنامه گفتگوی ویژه خبری یك شنبه شب تاكید كرد :‌ این برنامه نتیجه خوبی در پی نداشت چرا كه حقوق مردم توسط رویانیان به تمسخر گرفته شد و ایشان یكطرفه و بدون اینكه جوابی داشته باشد همه چیز را زیر سوال برد.

این عضو شورا ادامه داد : با برگزاری این جلسات مشكل مترو حل نمی‌شود چون كسانی كه مسولیت دارند ، پاسخگوی مسولیتشان نیستند ، با نمودار نشان دادن چیزی حل نمی‌شود و این نمودارها صحبت‌های خود ایشان را هم نقض كرد.

وی افزود : آمار آقای شكیب و رویانیان یكی نیست و باید این آمارها یكی شود در غیر این صورت سازمان بازرسی كل كشور باید یك طرف را به دلیل آمارهای اشتباه تنبیه كند ، به این مسایل و سیاسی كردن آنها نیز باید خاتمه داد.

سزاوار نیست مردم تصور كنند مترو خدمات نمی‌دهد
رییس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز در ادامه با بیان اینكه كسانی در مورد مترو اظهار نظر می ‌كنند كه یكبار هم سوار آن نشده‌اند، اظهار داشت : اگر مشكلات مترو و حمل و نقل به رییس جمهور منتقل می‌شد ، مسایل برطرف می‌شد اما مدیران میانی اینگونه عمل نكردند و مشكل به مدیران میانی برمی‌گردد.

مرتضی طلایی با اشاره به اینكه باید از درآمدهای ملی ‌مشكل مترو را حل كنیم، افزود : مشكل مترو نیازمند عزم ملی است كه یك بار برای همیشه به طور ریشه‌ای مساله حل شود.

او ادامه داد : باید تدابیری اندیشیده شود تا عزم ملی در كشور ایجاد شده و 1000 میلیارد ریال پرداخت شود و سال 89 سال رسیدن به پاسخگویی حداقل نیازهای مردم قرار دهیم.

رییس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با اشاره به سابقه انتظامی خود بیان داشت : اگر وضع موجود مترو حل نشود و اتفاقاتی رخ دهد ، ‌پیامدهای آن گریبانگیر خودمان خواهد شد و باید قبل از دچار شدن به این مشكلات آنها را حل كنیم .

او اظهار داشت : تلقی مردم این است كه كوتاهی صورت می‌ِگیرد و مترو نمی‌خواهد خدمات ارائه دهد ،‌این سزاوار نیست ، مردم بدانند محرومیت‌ها به دیروز و امروز برنمی‌گردد.

خادم ، رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: طی جلسات برگزار شده با وزارت كشور به جمع‌بندی خوبی رسیدیم اما به دلیل كمبود درآمد دولت ، همین 30 میلیارد اعتبار برای كشور محقق نمی‌شود و به دنبال این هستند تا از رییس جمهور مجوز 100 درصد بگیرند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا